SK | EN

10 najčastejších chýb prípravy POWER COFFEE

  • 14.12.2014
  • 1878
  • recept
    pravidla
    kava
    kokosovy olej
    maslo
    mentalny vykon
    fyzicky vykon
Aj keď oceňujem každý kreatívny nápad, na niektoré veci si jednoducho musíme dať pozor, ak chceme dostať z POWER COFFEE (a nášho špeciálneho receptu s maslom a kokosovým olejom) želaný efekt. Čítajte ďalej a vyvarujte sa nesprávneho mletia, výberu zlých tukov, či základných chýb v príprave.

Najčastejšie chyby

Toto sú najčastejšie chyby, s ktorými sa stretávame, keď príde reč na prípravu POWER COFFEE. A to aj napriek detailnému popisu receptu, ktorý je k dispozícii. Aj keď je skvelé, že neustále experimentujeme a hľadáme vychytávky, isté veci dokopy nejdú. Ktoré?


  1. Do kávy nepridávame žiaden cukor, ani iné sladidlá, či už med alebo agáve. Jediná dovolená je čistá stévia.
  2. Do kávy nepridávame mlieko, a už vôbec nie sójové. Jedinou možnosťou je kokosové alebo pravé mandľové mlieko, bez cukru a iných prídavkov.

  3. Pre správnu krémovú konzistenciu je nutné kávu mixovať mini mixérikom alebo ručným ponorným mixérom. Inak dostaneme olejové oká na povrchu.

  4. Pokiaľ chceme kávu piť ako teplý nápoj, nepridávame proteín. Jedinou možnosťou je miešať proteínový prášok a vychladnutú kávu, ideálne s pridaním kokosového mlieka a kakaa ako POWER SHAKE, aspoň 1 hodinu pred cvičením.

  5. Pre maximálny efekt vynechávame aj smotanu. Totiž podobne ako mlieko viaže viacej antioxidantov a obsahuje aj viac mliečneho cukru – laktózy - než maslo.

  6. Na kvalite masla a kokosového oleja záleží. Nech vám ani nenapadne použiť margarín či nekvalitné maslo, ktoré nemá aspoň 80% tuku. Rovnako dôležitá je panenskosť a kvalita kokosového oleja. Aj preto vám čoskoro ponúkneme nový POWER COCONUT, ktorý zaručuje najvyššiu kvalitu.

  7. Do kávy nedávame bravčovú masť ani škvarky. Aj keď možno milujete zabíjačkové špeciality a zo zdravotného hľadiska by to nebol až taký problém, nemôžem garantovať chuť a plynulosť trávenia. Tento tuk má totiž už o niečo komplikovanejšie väzby a nezískate tak antibakteriálne ani antivirálne benefity kokosového oleja.

  1. Do kávy nelejeme iné, aj keď možno zdravé oleje! Pozor na akékoľvek rastlinné oleje, ktoré obsahujú omega-6 mastné kyseliny. Rovnako aj na zdravé vecičky ako ľanový, avokádový, či tekvicový olej, ktoré pri zahriatí rýchlo oxidujú a neboli by tak pre organizmus prospešné.

  1. Ku káve s tukmi nejeme okrem mandlí, makadamových orechov a horkej čokolády nič iné. Arašidy majú veľa omega-6 mastných kyselín, rovnako aj kešu by vás mohli zaťažiť o niečo viac. Ak čokoládu, tak iba horkú s aspoň s 85%-ným obsahom kvalitného kakaa (ideálne fino de aroma). Mimochodom, POWER CHOCOLATE s mandľami je už na ceste.

  1. Kávu nesmieme prepáliť a extrahovať viac ako 3,5 minúty.

Prezdravú energetickú kávu je dôležitá aj správna príprava. Kávu si môžete pokojne aj zaliať, len ju neprepáľte vriacou vodou a zároveň neextrahujte dlhšie ako 3,5 minúty, čo je klasický problém zalievaného „turka“. Aj „veľké espresso“ je v tomto smere chybou, pretože do kávy dostávate nevhodné triesloviny a príliš veľa kofeínu.


Prečoje POWER COFFEE s kokosovým olejom a maslom riešením za všetky drobné?

Vedeli ste, že u väčšiny ľudí je jednou z hlavných podvedomých obáv strach z nedostatku jedla, a teda z toho, že budú hladní? Aj preto potrebujeme ako prvú vyriešiť práve túto otázku a dodať mozgu živiny tak, že vám ani nenapadne siahnuť po niečom sladkom. Potom budete schopní úplne v pohode vnímať až ten skutočný hlad.

Mozog totiž najlepšie funguje na zdravých tukoch a nie na glukóze, ako si mnoho ľudí myslí. Aj preto, ak svojmu telo zabezpečíte dostatok zdravých tukov, tak je priam na 99% pravdepodobné, že sa zbavíte vlčieho hladu a neudržateľnej chute na fastfood či sladkosti. Zároveň zapnete tie správne gény a hormóny spaľujúce tuk, čím sa postupne preklápate k žiadanému tukovému metabolizmu. Vďaka nemu dosahujete optimálne zloženie tela a vysokú životnú energiu.

Tíz nás, ktorí tieto princípy testovali na vlastnej koži, už teraz vedia, že je naozaj efektívnejšie dať si do rannej kávy polievkovú lyžicu masla a kokosového oleja ako klasické mlieko.To už v súčasnosti totiž neobsahuje žiadnu extra výživu a kvôli obsahu bielkoviny kaseín viaže vo vašej káve dosť veľký počet antioxidantov.


Ako má vaša káva vlastne vyzerať?

Keďže tu často spomíname tuky, musíme povedať, že je veĺký rozdiel v tom, aké tuky používame. Z tohto pohľadu si treba uvedomiť, že nie je maslo ako maslo. Ideálne potrebujeme nájsť žlté, nepasterizované, od kravy, ktorú farmár nechal pásť sa na tráve. Dobrou alternatívou sú ešte vybrané kvalitné Bio maslá, prípadne aspoň poctivé maslá od overených výrobcov.




          

Ak hľadáte skutočnú stimuláciu mozgu, siahnite po kombinácii organického kofeínu (POWER COFFEE, zelený čaj, mate čaj) so zdravými tukmi (kokosový olej/mlieko, pravé maslo, mandle, pravé kakao, avokádo, či aspoň 33%-ná smotana). Ak k tomu pridáte ešte protizápalové špeciality vo forme škorice alebo pravej vanilky,nebuďte prekvapený, že váš mozog zažije výkonnostný šok a robota vám pôjde oveľa viac od ruky.


Opakovanie je matkou múdrosti. Preto si ešte raz pripomeňme dôležitosť adekvátneho a hlavne čerstvého mletia kávy.

Čerstvé mletie nie je žiadna veda. Úplne vám postačí jednoduchý ručný POWER mlynček za 29 Eur, ktorý nájdete na našom e-shope. Prihodíte si k tomu balíček kávy a poštovné mate zdarma.